13. lokakuuta 2017

Elämäni kirjojen kertomana 2


Tänään on Fredagsmys- eli Perjantaimyyssipäivä. Siksipä tähän päivään sopii tällainen leikkimielinen postaus. Bongasin nimittäin Kirjasähkökäyrän Main kivan bloggauksen Elämäni kirjojen kertomana. Se oli niin hauska, että päätin väsätä omani. Ideana on valita 20 kirjaa & bloggausta, jotka sopivat annettuihin väittämiin. Valitsin  kirjat vain 2017 lukemistani ja bloggaamistani. Täällä versio 1, jonka tein keväällä omasta hyllystä löytyvin kirjoin, mukana oli aika monta Eeva Joenpellon teosta, jotka olen lukenut ennen blogiaikaa.

Lapsena olin: Rakkahin sisko

Nyt olen: Hyvä naapuri 

Haluaisin olla: Ruokarouva

Ominaisuuteni, josta en luovu: Ehkä liioittelen vähän

Taito, jota haluan kehittää: Vaikka vuoret järkkyisivät


Elämäni: Pieni elämä 

Ohje, jota pyrin noudattamaan elämässäni: Täältä tullaan!

Asia, jota ilman en voisi elää: Elämän tarkoitus 

Asia, jota en haluaisi kokea: Häpeäpaalu

Työpöydälläni: Värit

Yöpöydälläni: View-Master

Antavat voimaa: Ilmajuuret

Vievät voimia: Surun tie 

Haaveilen: Onnen asioita 

Viestini ystävälle: Vien sinut kotiin

Minua mietityttää usein: Mistä maailmat alkavat

Minua pelottaa joskus: Viha jonka kylvät

Tulevaisuudensuunnitelmani: Vielä yksi asia


Haaste / idea on vapaasti napattavissa.
Minä myyssäilen kirjojen parissa tosin joka ilta, en vain perjantaisin :)
Viikonloppunakin taitaa sataa - onneksi on kirjat!
Mitenkäs sinä myyssäilet ja karkoitat syysikävää? 
Mukavaa viikonloppua & antoisia lukuhetkiä.

8 kommenttia:

  1. Voi kun sinäkin olit nopea vastaaja ja hienot vastaukset löysitkin Rakkahin sisko :)
    Tuo syksyinen kuva-asetelma on kaunis ja eloisa, joten tämä myyssipäivä sai voimaa kun katselin kuvaa ihaillen.
    Myyssäilen ehkä ulkoruukkuihin kanervaa sekaan, ne on jo ostettu aikaisemmin, mutta kesäkukat eivät näytä kuolemisen merkkejä.
    Muuten ei arvaa kauheesti mitään myyssäillä, kun on tuo perjantai ja 13. päivä. Onnistuin jo yhden orkidean pudottamaan lattialle. Siivous ei ole lempipuuhaani!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hyvänen aika sentään, en huomannutkaan että on perjantai ja 13. päivä :) Sadekuurojen välissä olen yrittänyt myyssäillä vaahteranlehtiä kompostiin. Ei oikein huvita kun on niin pahuksen märkää. Meillä ei siivoa kukaan, huusholli hujan hajan, on niin paljon mielenkiintoisempaakin tekemistä :) Mukavaa viikonloppua Mai.

      Poista
  2. Tämä on tosi hauska ja olen 9 vuoden aikana tainnut tehdä tämän muutamaankin kertaan. Muutama tässäkin voisi meillä olla sama. Ihanat kuvat<3

    Minulla ei ole syysikävää, sillä rakastan syksyä. Ei voi olla vain kirjojen kanssa, sillä iso puutarha vie nytkin tunneiksi syyspuuhiin ulos. Asumme myös saarella, joten viikottainen kauppareissu tuo meidät kotiin jotain klo 15 ainakin yhtenä päivänä viikossa. Lisäksi on parisuhde ja olen kova kokkailemaan. Viikonloput erityisesti on tarkoitus olla läsnä armaallekin, kokkailemme, saunomme, katsomme tallentamiamme sarjoja etc. On myös menossa ruuhkavuodet eli iäkäsä äitini odttaa soittoani joka päivä ja yritämme myös piipahdelle länsirannikolla eli se on sitten pe-ma ihan muuta kuin kirjoja. Äidillä keskityn vain äitiin. Teemme myös hänelle puutarhatyöt etc. Nyt tulossa äidin pyöreät synttärit, jotka järjestän meille tänne eli talo on parin viikon päästä täynnä perhettä pitkän viikonlopun.

    Mukavaa syyskuun jatkoa sinulle<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä olemme erilaisia Leena, minä en pidä syksystä ja pimeästä, kirkasvalolamppu on nyt tarpeen. Kesä on minulle The vuodenaika <3 En myöskään leivo enkä kokkaa kuin nopeesti vaan, siksi ilmoitinkin toiveeni olla Ruokarouva :) Iäkkäistä vanhemmista on pidettävä huolta, meillä ei heitä enää ole. Mutta muistan ne huolentäyteiset vuodet, omat vanhempani asuivat vielä yli 300 km päässä. Armaalle on hyvä olla läsnä <3 Minun armaallani on tällä hetkellä hurjan paljon omia intressejä, joten olen minäkin vapaa omiini.

      Kiitos kommentista Leena, ihanaa syksyistä viikonloppua.

      Poista
  3. Kivan kuuloinen haaste ja mielenkiintoisia kirjoja. Syksy on myös kaunis väreineen, mutta piha väkisinkin harmaantuu ja minä sen mukana kun paljon sataa täällä meilläkin. Tosin nyt luvassa jopa 20 astetta..eli ihan sekaisin on säät. Alkaa kesä kai uudelleen. Mukavaa viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  4. Hello, what a fun post. I love the photo with the berries and leaves. The books all sound interesting. Happy Friday, enjoy your weekend!

    VastaaPoista
  5. Mielenkiintoinen haaste. Olet löytänyt hyviä ja hauskoja vastauksia. Muutama noista on vielä lukematta, mutta tämä syksy on nyt varattu kirjoittamiselle eikä lukemiselle.

    VastaaPoista
  6. Mahtava postaus, jännä haaste. Taidan joskus kokeilla omaksi ilokseni tehdä vastaavan. Tosin minun on otettava mukaan luetut pitemmältä ajalta. :)

    VastaaPoista

Kiva kun kävit & kiitos kommentista!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...